Generelle vilkår

1. Købsvilkår og generelle informationer

Disse vilkår og betingelser gælder, når du som kunde udfører en ordre via vores online-butik. Ved købet indgås der en aftale mellem dig og virksomheden Sproutly AB, der driver hjemmesiden, med virksomhedsnummer 559195-9571. Mere detaljerede oplysninger om forretningen og yderligere information om virksomheden kan findes på hjemmesiden. Disse vilkår og betingelser er gældende for dig som kunde og privatperson, der afgiver ordrer via webshoppen.

Hvis du har spørgsmål om din ordre, kan du sende os en e-mail på info@sproutly.se

1.1 Bestilling

Bestilling af vores produkter foretages via vores webshop. Hvis du ønsker at bestille større mængder, som f.eks. 25 kg pr. sort, er der også mulighed for det. I dette tilfælde skal ordren udføres via e-mail.

1.2 Priser

Alle vores priser er inkl. moms.

Momssatser:
Litteratur: 6 % moms
Frø: 12 % moms
Dyrkningsmaterialer: 25 % moms

Eventuelle rabatkoder gælder ikke for allerede nedsatte varer.

1.3 Fragtomkostninger

Alle køb under 500 kr. tillægges fragtomkostninger på 59 kr. Handler du for 500 kr. eller mere, er købet fragtfrit.

Afhent din bestilling hos Sproutly (gratis)

Du kan også afhente din ordre hos os.
Adresse: Mästaregatan 1, 266 93 Munka Ljungby, Sverige

Afhentningstider: Kl. 9-16 på hverdage.

Fragt til udlandet

Hvis du vil afgive en ordre og have den sendt den til udlandet, så kontakt os pr. e-mail, og så undersøger vi, om vi kan levere den til dig.

1.4 Betaling

Du kan vælge mellem følgende betalingsmetoder:

Klarna Checkout

Faktura via Klarna med 14 dage som betalingsvilkår.

Ratebetaling via Klarna.
1. Klarna Checkout

Klarna Checkout for privatkunder. Klarna Checkout præsenterer nogle oplysninger for dig, så snart du er identificeret. De informationer, du skal oplyse med henblik på identifikation, kan variere alt efter købssituation og kunde. Kreditoplysninger indhentes aldrig direkte i Klarna Checkout, men det kan dog være nødvendigt afhængigt af den betalingsmetode, du har valgt. Kreditoplysninger, der indhentes af Klarna, påvirker ikke din kreditvurdering og kan ikke ses af andre, der måtte anmode om kreditoplysninger om dig, f.eks. banker. Når du er blevet identificeret, vil Klarna Checkout vise, hvilke muligheder der er for netop dig. Faktura er valgt på forhånd som standard betalingsmetode, men du kan selvfølgelig frit vælge en af de andre muligheder, såsom direkte betaling via bank eller betaling med kort.

2. Faktura

Når du betaler med faktura, er betalingsperioden 14 dage fra den dag, hvor dine varer afsendes fra os. For at kunne bruge disse betalingsmuligheder har vi brug for dit CPR-nummer og en godkendt kreditvurdering hos vores partner, samt at din ordre sendes til din folkeregisteradresse. Kreditvurderingen resulterer ikke i en notering om forespørgslen hos diverse kreditinstitutter. Hvis du handler for mere end 6000 kr. eller ønsker at opdele betalingen, har vi endvidere brug for oplysninger om din årsindtægt. Gebyret for fakturering er på 0 kr. De fuldstændige vilkår angives tydeligt ved betaling.

Når du betaler via Klarna-faktura, sker handlen trygt og enkelt. Du behøver aldrig at indtaste dine kortoplysninger, og du skal først betale, når du har fået dine varer hjem.

Få altid varen hjem, inden du betaler

Betalingstid – altid 14 dage

Du behøver aldrig at indtaste dine kortoplysninger

Altid 14 dages fortrydelsesret i henhold til loven om fjernsalg og salg til privatadresser*

Du kan downloade dine fakturaer fra klarna.se

Mulighed for ratebetaling

Der pålægges et adviseringsgebyr på 0 kr. pr. køb. Hvis betalingen ikke udføres til tiden, pålægges der et rykkergebyr på kr. 60,00 og morarenter på 25,50 %. Ved køb udføres der en kreditvurdering, som i visse tilfælde indebærer indhentning af kreditoplysninger. I dette tilfælde vil du via post modtage en kopi af kreditoplysningerne. Personoplysninger håndteres i henhold til gældende lovgivning. Klarna behandler personoplysninger med henblik på at udføre kundeanalyse, identifikation, kreditkontrol og markedsføring. Personnummeret anvendes som kundenummer i forbindelse med kundeadministration.

* Gælder ikke for alle varer og tjenester, f.eks. flyrejser, begivenheder og specialfremstillede varer.

Klarna AB, virksomhedsnummer SE556737-0431

3. Ratebetaling via Klarna: Ratebetaling fra 50 kr./mdr.

Betalingsmetoden for dig, som selv vil vælge, hvor meget du vil betale hver måned. Men en Klarna-konto er meget mere end det. Ud over at du altid får dine varer hjem, før du skal betale, samler du alle dine køb på én konto. Dette er også tilfældet, selvom du har handlet i flere forskellige butikker via din Klarna-konto. Det betyder kun én eneste faktura, uanset antallet af køb.

Sammen med Klarna tilbyder vi muligheden for ratebetaling over 3, 12 eller 36 måneder. Ratebetaling over 3 eller 12 måneder betales med 0 % i rente, mens du betaler en rente på 9,95 %, hvis du vil dele betalingen op over 36 måneder. Der er også et oprettelsesgebyr på 95 – 295 kr. for hver ratebetalingsordning samt et adviseringsgebyr på 29 kr. pr. måned.

Ved betaling skal du vælge betalingsmetoden for ratebetaling samt det antal måneder, som du ønsker at opdele betalingen i. Når du bekræfter din ordre og ratebetalingsanmodningen, indhenter Klarna på almindelig vis kreditoplysninger. Du får besked med det samme om, hvorvidt din anmodning er blevet opfyldt, og vi kan så omgående håndtere dit køb. Hvis din anmodning ikke bliver godkendt, kan du vælge en anden betalingsmetode ved betalingen. Nedenfor kan du se de vilkår, der gælder for ratebetaling.

Ratebetaling
Rente
Oprettelsesgebyr
Adviseringsgebyr
3 måneder
0 %
95 kr.
29 kr.
12 måneder
0 %
295 kr.
29 kr.
36 måneder
9,95 %
295 kr.
29 kr.
Den effektive rente ved et køb på 10.000 kr. med 0 % i rente over 12 måneder bliver 12,31 %.

Få altid varen hjem, inden du betaler

Betal fra 50 kr./mdr. eller 1/24 af det samlede beløb

Du behøver aldrig at indtaste dine kortoplysninger

Alle dine køb samles på én konto og på én faktura

Køb nu – og betal i slutningen af den næstkommende måned

Der pålægges et adviseringsgebyr på 29 kr. uanset antallet af køb

Du kan når som helst betale hele beløbet på én gang

2. Levering

2.1 Leveringsadresse

Det er vigtigt at angive det navn, der står på dit id, for at kunne få dine varer fra posten.

Sørg for at sige det til os, hvis du ikke befinder dig på den specificerede adresse i en bestemt periode. I dette tilfælde skal du i kommentarfeltet skrive den tidsperiode, du vil have din ordre leveret i stedet for.

Leveringstid: 3 – 5 arbejdsdage

Mandag, onsdag og fredag morgen pakker vi vores ordrer og sender dem afsted med DHL.

2.2 Leveringsmetode

Alle ordrer, som udføres via hjemmesiden, sendes via DHL til modtagerens nærmeste afhentningssted.

2.3 Advisering

Til at starte med sker advisering via SMS. Hvis vi ikke har dit telefonnummer, får du adviseringen via e-mail. Hvis du ikke kan finde din e-mail, skal du kigge din spam-mappe igennem. Så snart din pakke er blevet afsendt fra vores lager, vil du modtage en e-mail om forsendelsesmetoden og eventuelt tracking-nummer. Pakken vil blive liggende i 14 dage på afhentningsstedet og sendes derefter tilbage.

2.4 Forsinket levering

Hvis du ikke har modtaget din pakke eller nogen advisering herom 2-3 arbejdsdage efter meddelelsen om levering fra os, anbefaler vi, at du på www.dhl.se søger efter detaljerede oplysninger om din forsendelse ved hjælp af dit forsendelsesnummer. Undertiden sker der fejl med adviseringen, eller dit angivne mobilnummer er muligvis ikke blevet korrekt indtastet, så adviseringen ikke er kommet frem. Du er velkommen til at kontakte dit afhentningssted og spørge efter leverancen ved at oplyse det forsendelsesnummer, som du har modtaget fra os.

2.5 Ikke-afhentede pakker

Hvis din pakke ikke er blevet afhentet inden for 2 uger fra dit afhentningssted, debiteres du omkostningerne for fragt mellem leveringsstedet og vores lager samt eventuelle andre omkostninger (150 kr). Når pakken er kommet tilbage til os, har du mulighed for at få den sendt hjem igen for 49 kr.

2.6 Hjemmelevering (For dig, der ønsker din pakke leveret derhjemme.)

Vælg du “Hjemmelevering” koster det 229 kr. Du vil via e-mail få information om, hvornår pakken ankommer til dig. Der skal være en person hjemme for at tage imod den.

2.7 Afhentning på vores lager

Hvis du bor i nærheden af os (vi holder til lidt uden for Ängelholm), er der mulighed for gratis at afhente din pakke fra os. Vores afhentningstider er tirsdage og torsdage mellem kl. 10–16. Ligesom ved fragtalternativet modtager du en e-mail eller sms, når din vare er klar til afhentning.

2.8 Lagerstatus – udsolgte varer

Vores lagerstatus opdateres så ofte som muligt. Den er normalt korrekt, men ved stor ordreindgang forbeholder vi os muligheden for, at lagerstatus kan afvige lidt.

2.9 Transportskade

Transportskader skal rapporteres omgående (på ankomstdagen for leverancen) til DHL og til os via e-mail til info@sproutly.se. Åbn aldrig en pakke, som ser beskadiget ud. Hvis du først opdager skaden, efter at du har åbnet pakken, skal du straks reklamere varerne til fragtselskabet og til os på ovenstående e-mailadresse.
OBS! Posten har meget høje krav til dokumentation af en transportskade, for at man kan udføre en reklamation.

2.10 Leveringsfejl/garanti/reklamation

Hvis din forsendelse indeholder fejl, som f.eks. forkert antal eller sort, eller hvis en del af indholdet er beskadiget, skal du kontakte os så hurtigt som muligt (senest 3 dage efter modtagelsen), og så vil vi gratis sende dig det, der mangler! Hvis du har modtaget for mange varer, kan du se det som en tidlig julegave.

Ved reklamationer, der er dækket af garantien, dvs. en fejl, der allerede eksisterede, da produktet blev leveret, og i tilfælde af tekniske fejl, der er opstået uden ekstern påvirkning, skal du kontakte os, så snart fejlen er opstået.
Bemærk! For at vi kan modtage reklamationen, skal der fremlægges en kvittering, følgebrev eller ordrebekræftelse.

Ved godkendt reklamation reparerer eller bytter vi varen afhængigt af fejlens karakter. Hvis det viser sig, at fejlen ikke er dækket af garantien, debiteres kunden for omkostningerne ved forsendelse og fejlfinding.

OBS! Du skal ikke returnere en fejlbehæftet vare, førend du har talt med os, så vi kan sende dig et returfragtmærkat.

Forbrugerkøbeloven gælder ikke, hvis du som køber er erhvervsdrivende.

I overensstemmelse med gældende lovgivning linker vi også til EU’s fælles side om tvistbilæggelse.

3. Returnering – Returpolitik – Tilbagebetaling

Du skal være helt tilfreds, ellers får du pengene tilbage.
Hvis du ikke er tilfreds, har du 14 dages fortrydelsesret, efter at du har modtaget varen (gælder ikke for nedsatte produkter).
Ved en sådan returnering skal varen være i ubrugt tilstand. Varen skal sendes tilbage i uændret tilstand. Ved afvigelser debiteres der for eventuel værdiformindskelse.

Fortrydelsesretten gælder ikke for åbnede pakker. Hvis du ikke er tilfreds med indholdet, gælder reklamationen.

Fortrydelsesret og returret gælder ikke for virksomheder.

Forbrugeren er ansvarlig for fragt ved brug af returret.

Hvis du vil returnere en vare, skal du først kontakte os.

Tilbagebetaling: Når vi har modtaget din returnering, registrerer vi returomkostningerne til tilbagebetaling inden for 1-2 dage. Selve tilbagebetalingen håndteres af Klarna.

Særlige vilkår ved UDSALG og for prisnedsatte produkter

Ved udsalgsvarer gælder eventuelle rabatkoder IKKE. Nedsat pris gælder kun for produkter på lager. Vi forbeholder os muligheden for udsolgte varer.

4. Integritetspolitik – GDPR

(Fortrolighed, sikkerhed og personoplysninger)

Som kunde hos os indvilliger du i, at Sproutly gemmer og analyserer data om dine personlige oplysninger, dine køb og dine interaktioner med os. Vi gør dette for at kunne levere ordren til dig og give dig den bedst mulige service. Oplysningerne bruges til at administrere kunderelationen (f.eks. leveringsinformation til dig samt forebyggelse af svindel) samt til markedsføringsformål. Oplysninger om dine køb bliver analyseret og danner grundlaget for tilbud, rabatter og markedsføring af generel karakter. Oplysningerne bruges også til forretningsudvikling.

Dine personoplysninger må ikke behandles med henblik på direkte markedsføringsformål, hvis du modsætter dig en sådan behandling. Du har til enhver tid ret til at tilbagetrække dit samtykke til behandlingen af personoplysninger. Personoplysningerne anvendes kun af Sproutly (Munkagrodden AB) og vil ikke blive videregivet til tredjepart. Vi behandler dine personoplysninger i overensstemmelse med gældende regler og lovgivning. Oplysningerne gemmes i højst 1 år efter afslutningen af kundeforholdet.

Du har altid ret til at få at vide, hvilke oplysninger vi har gemt om dig, og til at få dem slettet, hvis de er forkerte eller irrelevante. Du har altid ret til at tilbagetrække dit samtykke til modtagelse af markedsføring og nyhedsbreve.
Kontakt: info@sproutly.se

Ansvarlig for personoplysninger:

Sproutly AB

Mästaregatan 1

266 32 Munka Ljungby, Sverige

Virksomhedsnummer: 559195-9571

I vores webshop beskytter vi dine oplysninger ved hjælp af kryptering. SSL står for Secure Sockets Layer og er en funktion, der krypterer alle informationer, der sendes mellem køber og sælger.

Kortoplysningerne håndteres af vores partner PayPal, som er sikkerhedscertificeret.

Cookies

En “cookie” er en lille tekstfil, der bruges til at gøre din oplevelse på internettet mere problemfri. Vi bruger ikke cookies til at gemme personlige oplysninger om dig, men kun for at gøre dit besøg hos os lettere, f.eks. ved at vise priserne i den rigtige valuta eller tælle antallet af besøgende. Vil du vide mere om cookies, anbefaler vi dig at læse videre på Post- og Telestyrelsens hjemmeside. Du kan vælge at slette cookies ved at ændre indstillingerne i din browser, men vi kan ikke garantere, at vores webshop så fungerer korrekt.